KLAUZULA INFORMACYJNA dla PACJENTÓW 

Jesteśmy Administratorem Państwa danych osobowych, co oznacza że odpowiadamy za ich wykorzystanie w sposób bezpieczny, zgodny z obowiązującymi przepisami.

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) – dalej jako RODO informujemy, jak niżej:

Administrator danychNiepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Przychodnia Lekarska „Trzech Wieszczów” Sp. z o.o. Można się z nami skontaktować w następujący sposób: – osobiście lub listownie na adres: ul. Tomasza Zana 6,
  42-217 Częstochowa – przez e-mail: biuro@przychodniazana.pl – telefonicznie: 34 364 02 57
Inspektor Ochrony Danych Osobowychiod@przychodniazana.pl  z  IOD można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Cele przetwarzania i podstawy prawne przetwarzaniaPaństwa dane będą przetwarzane do celów medycznych na podstawie artykułu 9 pkt. 2 lit. h. RODO, w szczególności: w celu udzielania świadczeń zdrowotnych, składania deklaracji wyboru lekarza/pielęgniarki/położnej, rejestracji /telefonicznej/indywidualnej(w tym nagrywania rozmów telefonicznych), wykonania zadań diagnostycznych, wystawienia skierowań  na badania diagnostyczne/laboratoryjne w związku z kontynuacją leczenia, prowadzenia dokumentacji medycznej, udostępniania dokumentacji medycznej, wystawiania/wydawania recept, wystawienia zwolnień lekarskich sprawozdawczości z Narodowym Funduszem Zdrowia, przyjmowania reklamacji/skarg/wnioskóww celu kontaktu z Państwem, w sytuacji przesunięcia wizyty, lub potrzebie konsultacji przebytych badań, realizacji i rozliczeń usług komercyjnych; na podstawie art. 9 pkt. 2 lit. i  (art. 8a ust. 5 pkt. 2 Ustawy z dnia 14 marca 1985r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej) w celu realizacji wytycznych GIS w sprawie zapobiegania COVID-19(wypełnienie i archiwizacja ankiet o stanie zdrowia0; na podstawie art. 6 pkt. 1 lit. f. RODO do celów ochrony osób i mienia (system monitoringu wizyjnego) oraz ustalenia, obrony roszczeń i dochodzenia praw na podstawie art. 9 ust. 2 lit. f
Odbiorcy danychOdbiorcą Pana/i danych osobowych będą zewnętrzne podmioty świadczące na rzecz Placówki usługi zgodnie z zakresem umów powierzenia danych oraz podmioty uprawnione na mocy przepisów prawa w szczególności :NFZ, Izby Lekarskie, Jednostki Nadzorcze, Towarzystwa Ubezpieczeniowe(tylko za zgodą Pacjenta), Sądy, Policja, Prokuratura oraz inne uprawnione na mocy przepisów prawa.
Przekazywanie danychNie zamierzamy przekazywać Państwa danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych
Państwa prawaPrzysługuje Państwu prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo żądania ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, W przypadku danych nie wymaganych ustawowo tj. danych kontaktowych (numer telefonu, adres e-mail) przysługuje Państwu prawo do usunięcia danych.  
Okres przechowywania danych osobowychPaństwa dane będą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, tzn. zgodnie z Ustawą o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Ustawa ta mówi że, Podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych przechowuje dokumentację medyczną przez: okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, 
w którym dokonano ostatniego wpisu, z wyjątkiem:dokumentacji medycznej w przypadku zgonu pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia. Dokumentacja medyczna w takim przypadku jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpił zgon; dokumentacji medycznej zawierającej dane niezbędne do monitorowania losów krwi i jej składników. Dokumentacja medyczna w takim przypadku jest przechowywana przez okres 30 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu; zdjęć rentgenowskich przechowywanych poza dokumentacją medyczną pacjenta. W takim przypadku zdjęcia są przechowywane przez okres 10 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wykonano zdjęcie; skierowań na badania lub zleceń lekarza, które są przechowywane przez okres: 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym udzielono świadczenia zdrowotnego będącego przedmiotem skierowania lub zlecenia lekarza, 2 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym wystawiono skierowanie – w przypadku gdy świadczenie zdrowotne nie zostało udzielone z powodu niezgłoszenia się pacjenta w ustalonym terminie, chyba że pacjent odebrał skierowanie; dokumentacji medycznej dotyczącej dzieci do ukończenia 2. roku życia, która jest przechowywana przez okres 22 lat.dokumentacje rozliczeniową(finansową) 5lat począwszy od końca roku kalendarzowego w którym dokonano rozliczenia.ankiety dotyczące stanu zdrowia(covid-19) przechowywane będą przez 10 dni lub do ustania przedawnienia czyli 3 lata.  
Prawo wniesienia skargi do organuPrzysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Informacja o podejmowaniu zautomatyzowanych decyzjiW oparciu o przekazane dane nie będziemy podejmowali zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania

Ten serwis wykorzystuje pliki cookies

Serwis wykorzystuje pliki cookies m.in. w celu poprawienia jej dostępności, personalizacji, obsługi kont użytkowników czy aby zbierać dane, dotyczące ruchu na stronie. Każdy może sam decydować o tym czy dopuszcza pliki cookies, ustawiając odpowiednio swoją przeglądarkę.

Więcej informacji znajdziesz w Polityce Prywatności i Regulaminie.

Twoja prywatność jest dla nas ważna

Właściciel serwisu gromadzi i przetwarza dane o użytkownikach (w tym dane osobowe) w celu realizacji usług za pośrednictwem serwisu. Dane są przetwarzane zgodnie z prawem i z zachowaniem zasad bezpieczeństwa. Przetwarzanie części danych może być powierzone innym partnerom.

Więcej informacji znajdziesz w RODO.